SPECIALNO PEDAGOŠKA DIAGNOSTIKA

Opazili ste, da ima vaš otrok težave na področju branja, pisanja, računanja ali pravopisa. Mogoče se vam zdi zelo nepozoren, se težko skoncentrira. Za domače naloge potrebuje bistveno več časa kot njegovi vrstniki in mu ne ostaja skoraj nič prostega časa. V šoli omenjajo učne težave in odločbo o usmeritvi. Kako lahko pomaga defektolog oziroma specialni in rehabilitacijski pedagog (oba termina predstavljata istega strokovnjaka)?

Da boste lažje in bolje razumeli otrokove težave, je dobrodošel obisk pri defektologu, ki se bo z otrokom nekajkrat srečal ter skozi pogovor z njim in vami, skozi pregled njegovih zvezkov in šolskih izdelkov ter s pomočjo diagnostičnega instrumentarija pomagal ugotoviti otrokova močna in šibka področja. Svetoval vam bo nadaljnje korake pomoči, tako doma kot v šoli, pripravil pa bo tudi defektološko poročilo, ki ga boste potrebovali kot del dokumentacije v postopku pridobivanja odločbe o usmeritvi.

S pomočjo defektologa torej prepoznamo naravo otrokovih težav ter pogoje, pod katerimi otrok doseže najboljše rezultate, izbiramo specifične metodično-didaktične pristope in oblike pomoči za obvladovanje šolskih snovi, upoštevamo različne učne stile, prilagajamo gradiva, razvijamo občutek varnosti in zaupanja ter ustvarjamo tolerantnejši odnos do otrokovih težav.

 

Nataša Zavec Erman, prof. defektologijeAleksandra Serec Šijanec, prof. defektologije
 
 

PSIHOLOŠKA DIAGNOSTIKA IN SVETOVANJE

Psihološka diagnostika in svetovanje zajema:
• diagnostiko otrok in mladostnikov z učnimi, čustvenimi in vedenjskimi težavami,
• svetovalno pomoč staršem ob učnih, vedenjskih ter čustvenih težavah otrok,
• učenje sprostitvenih tehnik in učnih strategij za boljše obvladovanje šolskih veščin in šolskih obremenitev,
• svetovanje učiteljem in svetovalnim delavcem pri delu z otroki in mladostniki s čustvenimi, vedenjskimi in učnimi težavami.

 

Tina Kajzer Hameršak, univ. dipl. psihologinja,
zaključen praktikum II iz vedenjskih in kognitivnih terapij
Meta Hunjet, mag. psihologije

 

 

OTROK S SUMOM NA AVTIZEM

Opažate pri otroku posebnosti v vsakodnevnem funkcioniranju in netipično vedenje? Ima težave z usvajanjem rutine v vrtcu ali šoli? Opažate posebnosti na področju interakcije z drugimi otroki? So morda prisotne tudi težave na področju komunikacije? Opažate pri otroku preobčutljivost na posamezne senzorne dražljaje iz okolja?

Tukaj smo za vas s konkretnimi predlogi in usmeritvami, če za otroka potrebujete:

  • mnenje ali je potrebna napotitev na celostno diagnostiko za pridobitev diagnoze avtizma,
  • informacije o tem, kako otroka učiti in vključiti v socialne interakcije z vrstniki,
  • informacije o tem, kako otroku strukturirati aktivnosti, da bo lažje sodeloval ali se učinkoviteje učil,
  • informacije o tem, kako opazovati in analizirati otrokovo neustrezno vedenje.

Skupaj zmoremo ustvariti bolj sprejemajoče in varno okolje za naše otroke z avtizmom, ki svet okoli sebe doživljajo nekoliko drugače.

 

Barbara Žnidarko, prof. spec. in reh. ped.